برگزاری نیمه الکترونیکی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم
نوشته شده توسط : gheirati

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ، 28 خرداد 1400 به صورت نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد.

ویروس کرونا و محدودیت های بیش از اندازه اش باعث شده است که تعداد زیادی از افراد از کار بیکار شده و مشکلات اقتصادی بسیار زیادی به وجود بیاید. همچنین سبب بوجود آمدن سبک جدیدی از زندگی را به سبک کرونایی نیز تجربه کنند. در این مسیر تاکنون تعداد ی از افراد موفق شده اند اما در مقابل تعدادی از مردم نتوانسته اند به این شیوه از زندگی و محدودیت های آن عادت کنند.

ویروس کرونا ویروسی است که اگر چه نمی توان آن را با چشم دید اما سایه بسیار سنگینی دارد. به طوری که برخی از دولت های جهان را در برگزاری بزرگترین رویداد ها همچون انتخابات ریاست جمهوری با چالش های جدی مواجه کرده است. تعدادی از کشور ها همچون سریلانکا و میانمار در این شرایط این انتخابات 2020 را برگزار کردند اما در مقابل کشور های دیگری وجود دارند مانند هنگ کنگ که این انتخابات را به مدت یکسال به تعویق انداخته اند.

شیوه های محدودیت برای انتخابات

برگزاری انتخابات در زمان ویروس کرونا محدودیت هایی را شامل می شود، که کشور های برگزار کننده موظف به رعایت آن ها می باشند. این محدودیت ها به سه مورد تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • محدودیت بر آزادی تردد و تجمع
  • خطرات مرتبط با سلامتی برای رای دهندگان و مسئولان برگزاری
  • پیچیدگی‌ها و تاخیر‌های عملیاتی

انتخابات 1400 در ایران

کشور ایران نیز یکی از کشور هایی می باشد که از قاعده دموکراسی در سایه کرونا مستثنی نیست. اولین انتخابات مجلس یازدهم در ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفندماه 98 در کشور به روش سنتی انجام شد. اما اکنون صحبت از انتخابات ریاست جمهوری است که زمان برگزاری آن در خرداد ماه 1400 است. این انتخابات که زمان برگزاری آن در زمان وجود ویروس کرونا است، از جمله انتخابات های متولد این ویروس به شمار می رود و دولت و نهاد های نظارتی نیز باید تمهیداتی ویژه برای برگزاری آن بیندیشند.

 الکتریکی شدن انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان تهران، حسن بیگی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم ترین رکن های دموکراسی است که مردم با شرکت در آن سرنوشت خود را، خود تعیین می کنند. حال انتخابات 1400 به صورت نیمه الکترونی برگزار می شود. به طوریکه از 25 فرآیند انتخابات اخذ آرا و شمارش آرا به صورت دستی و بقیه نیز الکترونیکی می باشد. 





:: برچسب‌ها: انتخابات ریاست جمهوری 1400 , ریاست جمهوری , انتخابات , ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: